Upozornění návštěvníkům

Vítejte na mích stránkách, které jsou věnovány chovatelům morčat. Já nemám vlastní chovnou stanici ale chovám tzv. Hobbychov. Doufám že se vám tu bude líbit. Stránky jsem založila 18.10.11 proto tu není tolik článků. Na více informací mi mužete napsat na stránce www.kralici.cz/morcata kde jsem jako uživaelka Kleopatra17.

www.kralici.cz/morcata/alba.asp?mode=prehled&uid=4898



středa 19. října 2011

# Podestýlky #

...PILINY...
Jemnější než hobliny, prašnější, proto ne příliš vhodné. V případě nouze lze použít, ale je dobré je překrýt jinou podestýlkou, například slámou. Nevýhodou pilin je prach.

 
 

...SENO...
Seno a podestýlka patří k základní výbavě každé domácnosti s hlodavcem. Zde naleznete vhodné seno a podestýlku pro příbytek Vašeho malého kamaráda: jedno, zda slámu k okusování a zahrabání se, podestýlku na podlahu nebo seno pro každodenní krmení. Pomocí našich produktů, např. od Vitakraft, můžete domov Vašeho hlodavce zařídit podle jeho potřeb.
Seno je pro hlodavce jejich "chlebem". Je to pro ně základní strava číslo 1 a proto by jim mělo být podáváno a doplňováno každý den. Zde naleznete široký výběr vysoce kvalitních druhů sena.
 
...HOBLINY...
Přírodní materiál, měkký a dobře savý. Měly by být odprášené a z čistého neupravovaného dřeva. Pokud získáváte hobliny u truhlářů, ujistěte se, že jsou pouze ze surového dřeva a ne ze dřeva mořeného, lakovaného apod. I části podestýlky mohou morčata pozřít a upravované dřevo je pro ně velmi nebezpečné. Je lepší zvolit hobliny, které jsou trochu větších rozměrů, protože se tolik nenabalují do srsti morčat, hlavně těch dlouhosrstých. Také v nabídce v obchodech jsou hoblinové podestýlky  "voňavé" - většinou citrusové. Osobně je nepoužívám, jen jednou jsem koupila balík a nijak mne nenadchly. Myslím, že vůbec nemusejí morčatům vonět, navíc se určitě nejedná o přírodní vůni, ale chemickou.

 

...PELETY...
Vypadají jako ty dřevěné, liší se barvou, mají trošku větší průměr a jsou dlouhé cca 2 cm. Také je potřeba je překrýt slaboučkou vrstvou hoblin, protože jsou hodně tvrdé. Naprosto mě překvapily svou schopností pohltit pachy, protože jsem od slámy pohlcení pachů neočekávala. Morčata nemají snahu podestýlku jíst. Podestýlka má skutečně obrovskou absorpční schopnost - je stále suchá, i když je počůraná. A co je hlavní, určitě zamezuje rozkladu moči, protože při kydání moč není cítit - ani náznak pachu moči. A to jsem nos téměř zabořila do špinavé podestýlky. Je cítit jen po namočené podestýlce, ne po počůrané. Pelety jsou vyráběny ze slámy obilné nebo řepkové. Jejich vůně se dá přirovnat k senu. Myslím, že jsou oproti dřevěným peletám pro morčata vhodnější a hlavně pachy lépe pohlcují než ty dřevěné. Nejen že splňují svůj účel, ale oproti dřevěným topným peletám jsou i levnější. Jen upozorňuji, že někdo po otevření pytle může být zaskočen jejich vůní, ten pach odvětrá.
*Můj typ: pelety na mě nijak nezapůsobily,morčátkům se po tom akorát špatně běhalo!
 

1 komentář:

  1. To my našim dlouhosrstým morčákům podestýláme hobliny + seno/sláma. Občas teda najdeme nějaký ten ''chuchvalec'' v srsti, ale co naděláme. :o)
    *
    A další článek netuším kdy přidám, popravdě. Chtěla jsem přidat už něco v neděli, ale jaksi nebyl čas. A teď se mi buď nechce, nevím co anebo mám práci. ;( Ale určitě (na plných 100%) tento týden přibyde nějaký deníkový článek a chystám článek o morčecích Výstavách. ;) Jsem docela zvědavá, co mi z toho vznikne. :D Nic jiného v plánu jaksi nemám, ale rozhodně bych chtěla ještě něco přidat. (Pracuji ještě na morčecím časopisu, takže toho mám víc jak dost).

    Uvidíme, jak všechno nakonec dopadne. :)
    *
    Jinak mám takovou otázku. Plánuješ nějaké mladé (například na rok 2012)? :)

    OdpovědětVymazat